1. Дисципліни, що викладалися та викладаються на кафедрі.
Викладачі кафедри фізики читають лекції не тільки з курсу загальної фізики. Проф. Копанець Є.Г. і доц. Подус Г.М. викладали раніше спеціальні технічні додатки до курсу фізики (зокрема – з радіаційного захисту) слухачам факультету підвищення кваліфікації.
Г.М.Подус (під часдослідження матеріалів на електронному мікроскопі)
У теперішній час проф. Корсунський О.М. читає спецкурс з основ теплофізики; ст.викл. Чернець І.В. – спецкурси: «Фіз.–хім.. властивості пластових газів» та «Фізика пласта»; проф. Даньшева С.О. – спецкурс «Фізичні основи автоматизації будівельної індустрії» та спецкурс «Фізика в будівництві»; проф. Леонов В.П. – спецкурси «Структура наукового пізнання» і «Логіка».
2–3. Науково-видавнича діяльність.
Для організації самостійної роботи студентів в умовах кредитно-модульної системи та методичного забезпечення навчального процесу викладачі кафедри проводять постійну роботу з створення підручників і навчальних посібників (у тому числі з грифом МОНМС) та навчально-методичних посібників і методичних вказівок. Значна увага приділяється створенню електронних версій видань кафедри. Конкретна інформація щодо результатів видавничої діяльності кафедри міститься в розділах, присвячених історії кафедри та окремим її співробітникам.
4. Методична робота.
Співробітники кафедри постійно працюють над пошуком більш ефективних способів навчання студентів та над впровадженням нових методів навчання. Викладачі кафедри беруть активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських та університетських науково-методичних конференціях, виступаючи з доповідями. Зокрема, проф. Ю.Є.Крот входив до складу програмного комітету Міжнародної науково-методичної конференції в Кривому Розі.
Співробітники кафедри фізики брали активну участь в організації та проведенні Всеукраїнської науково-практичної конференції в 2007 р., Міжнародної науково-практичної конференції в 2008 р. і Міжнародної науково-методичної конференції в 2010 р. Тематика цих конференцій була присвячена проблемам впровадження в навчальний процес кредитно-модульної системи. В оргкомітетах цих конференцій працювали професори Є.Г.Копанець і Ю.Є.Крот, а також доц. Даньшева С.О.
Програми цих конференцій, розроблювані при безпосередній участі викладачів кафедри фізики, охоплювали результати досвіду, набутого в процесі модернізації вищої освіти в Україні. Серед них були такі: розробка нових методів інтенсифікації навчального процесу; підвищення рівня технічного забезпечення навчального процесу; застосування та розвиток сучасних методів контролю знань.
Основні висновки засідань конференцій та підсумки їх роботи обговорювались і затверджувались на засіданнях «Круглих столів» конференцій (одним з них керував проф. Ю.Є.Крот).
6. Діяльність СНТ при кафедрі фізики та організація наукової роботи студентів.
Викладачі кафедри фізики залучають кращих студентів до роботи в науковому фізичному гуртку кафедри. Окремі студенти беруть участь і в модернізації лабораторного практикуму, а більшість з них готують доповіді на студентські наукові конференції.
Тематика доповідей пов’язана з новими відкриттями в фізиці (наприклад, проф. Копанець Є.Г. і доц. Подус Г.М. керували роботою студентів при їх детальному ознайомленні з відкриттями особливих модифікацій Карбону: фулерен, карбін, графен).
Студенти беруть участь у щорічних студентських наукових конференціях і навіть у роботі секції «Фізика» університетських викладацьких конференцій. Найкращі доповіді рекомендуються до опублікування у збірнику матеріалів студентської конференції.
Щорічно по 2 студенти (переможці університетського етапу студентської олімпіади з фізики) беруть участь у заключному етапі Всеукраїнської студентської олімпіади. На жаль, конкурсні завдання для цього етапу, розроблювані кафедрою фізики ХНАМГ, не диференціювались, тобто передбачалося розв’язання одних і тих же задач як студентами Аерокосмічного університету й університету, радіоелектроніки, так і студентами ХНУБА, університету технології громадського харчування і сільськогосподарських університетів. Отже, сподіватись на абсолютну перемогу наших студентів було неможливо, але серед університетів будівельного профілю наші представники постійно займали призові місця, отримуючи дипломи 2-го і навіть 1-го ступенів. Наприклад, у 2011 р. студент СТФ Антон Манзул був нагороджений дипломом 2-го ступеня за 2-е місце серед студентів будівельного профілю.